تعميرات برج خنك كننده

۲۴ بازديد

تعميرات برج خنك كننده شامل مجموعه اقداماتي جهت بازسازي،بروز رساني و بهسازي برج خنك كننده است،اقداماتي از جمله :تعويض قطعات مصرفي شامل پكينگ ،تسمه،نازل،آب پخش كن،بازسازي بدنه و رفع نشتي كولينگ تاور،تعويض قطعات معيوب از جمله پروانه يا الكتروموتور و يا ارتقا عملكرد دستگاه شامل كاهش مصرف آب يا كاهش مصرف انرژي تعمير كولينگ تاور مي تواند شامل تعويض قطعه اي كوچك و گاه تعويض و يا تعمير مجموعه اي گسترده اي از قطعات برج خنك كننده باشد.برج خنك كننده ازچمله دستگاه هايي است كه به دليل در معرض رطوبت قرار داشتن به سرعت دچار خوردگي و فرسودگي مي شود بنابراين نياز است تا تعميرات كولينگ تاور و به صورت دوره اي طبق زمان بندي مشخص انجام شود.

تعميرات و نگهداري و بازديد هاي دوره اي از جمله مواردي است كه مي تواند در افزايش عمر و راندمان مناسب يك تجهيز صنعتي نقش عمده اي بازي كند. برج خنك كننده يا كولينگ تاور به عنوان تجهيزي كه علاوه بر استهلاك قطعات، در معرض آسيب هايي مانند رسوب آب، خوردگي، زنگ زدن قطعات و تشكيل جلبك در آب قرار مي گيرد نياز به مراقبت ويژه اي دارد. علاوه بر اين به نياز است تا دستور العمل هاي نگهداري و سرويس دوره اي براي برج خنك كننده و كولينگ تاور تهيه گردد.
 در اين بخش قصد داريم سرويس ها و بازرسي هاي مورد نياز هر بخش برج خنك كننده را به صورت مجزا بررسي كنيم. اما پيش از اين به ارائه توضيحاتي در خصوص موارد كلي كه پيش از بازرسي اجزا كولينگ تاور بايد مورد توجه قرار گيرد، مي پردازيم.
عملكرد دمايي برج خنك كننده
يكي از مهمترين موارد كلي در بررسي كارايي كولينگ تاور و صحت عملكرد قطعات آن، عملكرد دمايي برج خنك كن است. به عنوان مثال اگر در هنگام طراحي برج خنك كننده، دماي ورودي آن 37 درجه سانتيگراد و دماي خروجي آب از برج خنك كن 32 درجه در نظر گرفته شده باشد، در زمان بازرسي و سرويس بايد ابتدا مطمئن شد كه سيستم كولينگ، در مرحله اول آب را در دماي مورد نظر دريافت كرده و سپس آب را به دماي مورد نظر در شرايط طراحي برساند.
بررسي دماي ورودي به برج خنك كننده : در اين شرايط اگر دماي آب ورودي به Cooling tower بالاتر از دماي طراحي باشد، به عنوان مثال در شرايطي كه پيشتر ذكر شد، آب با دماي 39 درجه سانتيگراد به برج خنك كننده برسد، پيش از هر اقدامي لازم است شرايط تجهيزات و مدار پيش از برج خنك كننده مورد بررسي قرار گيرد و اگر ايرادي در آن وجود دارد بر طرف گردد تا برج خنك كننده دماي مورد نظر در شرايط طراحي را دريافت نمايد، زيرا در غير اين صورت برج خنك كننده ممكن است نتواند دماي آب را به دماي مورد نظر در شرايط طراحي برساند و كل خط توليد دچار مشكل گردد.

در شرايطي كه دماي ورودي برج خنك كننده بسيار كمتر از دماي طراحي باشد، در اين حالت اگرچه شرايط بهتري براي رساندن دماي آب به دماي خروجي سيستم Cooling tower مهيا است، اما برج خنك كننده با حداكثر ظرفيت خود كار نمي كند.
بررسي دبي و ميزان آب در گردش برج خنك كن :  همانند شرايط دمايي برج خنك كن، دبي و ميزان آب در گردش كولينگ تاور نيز بايد در محدوده طراحي باشد. به عنوان مثال اگر ميزان آب در گردش برج خنك كننده اي در زمان طراحي برابر 200 متر مكعب در ساعت بوده و در زمان بهره برداري، دبي كولينگ تاور به 300 متر مكعب در ساعت افزايش پيدا كند، اين امر موجب كاهش دماي رنج (اختلاف دماي ورودي و خروجي كولينگ تاور) شده و موجب مي شود دماي خروجي مورد نظر به دست نيايد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.