آرشیو دی ماه 1399

شركت دما مهر

پكينگ برج خنك كننده

۳۰ بازديد

پكينگ مديا يا اصطلاحاً پكينگ كولينگ تاور cooling tower packing قطعه اي در كولينگ تاور بوده كه هدف اصلي آن ايجاد سطح تماس بين آب و هوا مي باشد. پكينگ برج خنك كننده در انواع مختلف اين دستگاه مورد كاربرد قرار دارد و اصطلاحاً به آن پركن كولينگ تاور نيز مي گويند. پكينگ ها در انواع برج خنك كننده مدار باز ، مدار بسته ، هيبريدي ، مكعبي و مخروطي مورد كاربري قرار مي گيرند. پكينگ برج خنك كننده در قسمت زيرين نازل ها يا افشانك ها قرار گرفته و سبب ايجاد سطح تماس بين هواي مكش شده از فن و آب پاششي مي گردد. پكينگ ها عموماً تا ارتفاع 60 الي 120 سانتي متر وابسته به نوع برج خنك كننده و مديا چيدمان مي شوند و هر كدام از انواع آن خاصيت هاي متفاوتي دارند.

انواع كاربري پكينگ در برج خنك كننده

بهره وري در برج خنك كننده جريان مخالف:

اگر كه جريان هواي مكشي در خلاف جريان آب ريزشي از نازل يا آب پخش كن باشد به اين مدل برج خنك كن جريان مخالف يا كانترفلو مي گويند. در اين مدل كولينگ تاور پكينگ بايد داراي شيارهايي عمودي جهت گذر ميزان معيني آب باشد. پكينگ هاي كولينگ تاور جريان مخالف عموماً در دو نوع فيلمي و اسپلش طراحي مي شوند. پكينگ هاي فيلمي ظاهري شبيه لانه هاي شش گوشه زنبور دارند و از اين رو به آنها نوع لانه زنبوري نيز مي گويند.

بكارگيري در برج خنك كننده جريان متقاطع:

چنانچه جريان هواي مكشي در كولينگ تاور عمود بر جريان ريزش ثقلي آب باشد به آن برج خنك كن جريان متقاطع مي گويند. كولينگ تاور هاي جريان متقاطع يا كراس فلو عموماً نيازمند پكينگ هايي هستند كه از دو جهت داراي شيار و منفذ ورودي باشند. پكينگ هاي كولينگ تاور جريان متقاطع عمدتاً در دو تيپ اسپلش و شانه تخم مرغي عرضه مي شوند. پكينگ هاي شانه تخم مرغي ظاهري شبيه پكينگهاي فيلمي دارند و در انواع كولينگ تاور اباراي ژاپن به راحتي ديده مي شوند. پكينگ هاي اسپلش نيز در هر دو سيستم جريان مخالف و متقاطع بكار برده مي شوند.

انواع پكينگ برج خنك كننده

  1. 1.     پكينگ فيلمي
  2. 2.     پكينگ اسپلش

پكينگ فيلم يا فيلينگ:

اين مدل پكينگ تحت نام film packing در انواع برج هاي خنك كننده مورد كاربرد قرار مي گيرد. پكينگ هاي فيلمي در دو متريال PVC و PP توليد مي شوند. پكينگ هاي فيلمي داراي شكلي شبيه لانه زنبور يا شانه تخم مرغ مي باشند. پكينگ هاي فيلمي كه اصطلاحاً به پكينگ آبشاري كولينگ تاور نيز شناخته مي شوند انواع مختلفي دارند. پكينگ هاي لانه زنبوري داراي مشخصه اي مي باشند كه به آن گام مديا گفته مي شود. در ساختار قطعات جانبي انواع كولينگ تاور از پكينگ فيلمي استفاده مي شود.

گام پكينگ كولينگ تاور چيست؟

 گام پكينگ همان فاصله بين دو ورق در ساختار بلوك هاي لانه زنبوري مي باشد. گام پكينگ در واقع مشخصه اي از تراكم صفحات سطوح خنك كن در برج خنك كننده مي باشد. به هر ميزان گام مديا بيشتر باشد تراكم صفحات كمتر شده و سطح انتقال حرارت نيز پايين تر مي آيد. گام هاي پكينگ لانه زنبوري عبارتند از گام 12، 14، 16،19،21 و 23 كه رايج ترين آنها پكينگ گام 19 و گام 14 مي باشد.

پكينگ شانه تخم مرغي برج خنك كننده

پكينگ ديگري در دسته بندي نوع فيلم يا آبشاري قرار مي گيرد كه به آن نوع شانه تخم مرغي مي گويند. پكينگ دكمه اي داراي ساختاري ورقه اي شكل مي باشد كه به صورت نر و مادگي به يكديگر متصل مي شوند. پكينگ هاي شانه تخم مرغي ابعادي معادل 50 در 100 در 50 سانتي متر دارند. اين مدل پكينگ ها در كولينگ تاور ابارا ساخت ژاپن مورد كاربري قرار مي گيرند. پكينگ برج ابارا عمدتاً ساختاري مورب دارند و شبيه يك ذوزنقه مي باشند. از اين رو به آن ها پكينگ ذوزنقه اي نيز مي گويند.

مزاياي پكينگ فيلمي كولينگ تاور

  1. ايجاد سطح ويژه زياد و راندمان بسيار خوب در خنك كاري آب
  2. كاهش دماي آب تا حداكثر 7 درجه وابسته به شرايط طراحي
  3. مقرون به صرفه بودن و كاهش هزينه هاي ناشي از تعويض دوره اي پكينگ
  4. افزايش راندمان كولينگ تاور و كاهش مصرف آب

پكينگ اسپلش:

پكينگ اسپلش splash packing نوعي مديا در كولينگ تاور مي باشد كه با ايجاد جريان پاششي با تبديل قطرات به ذرات كوچكتر سبب ايجاد سطح تبادل حرارت ميشود. پكينگ هاي اسپلش انواع مختلفي دارند كه رايجترين آن ها نوع نت اسپلش، تيوب اسپلش و گريد اسپلش مي باشد. البته نوع ديگري از پكينگ هاي اسپلش تحت نام پال رينگ در انواع اسكرابر و برج خنك كن بكار برده مي شود. به اين مدل مديا پكينگ رندوم اسپلش نيز گفته مي شود.

مزاياي پكينگ اسپلش كولينگ تاور

  1. قابليت اسيدشويي و رسوب زدايي توسط اسيدشوري
  2. رسوب گرفتگي كمتر در برابر آب كثيف
  3. مقاومت بالا در برابر آب هاي اسيدي مخصوصاً در اسكرابر (برج خنك كن اسيد)
  4. طول عمر بالاتر نسبت به نوع فيلم پكينگ
  5. تحمل دمايي بالا با محدوده دمايي 80 الي 90 درجه سانتي گراد
  6. مناسب براي خنك كاري آب هاي كولينگ تاور صنعتي

انواع پكينگ اسپلش كولينگ تاور

1-پكينگ توربو اسپلش: turbo splash نوعي پكينگ مديا مي باشد كه داراي ساختاري 7 و 8 مي باشد. ساختار پكينگ هاي اسپلش از نوع توربو سبب مي شود كه از اين مدل پكينگ در كولينگ تاورهاي ارتفاع بالا با ارتفاع چيدمان بالا استفاده گردد. پكينگ هاي توربو اسپلش از متريال پلي پروپلين  PPتوليد و طراحي مي شوند.  پكينگ هاي توربو بيشتر در برج هاي خنك كننده به كار برده مي شود كه دماي آب داغ بالاي 90 درجه سانتيگراد مي‌باشد. دماي كاري اين مدل پكينگ در كولينگ تاور معادل با 98 درجه سانتي گراد مي باشد.

2-پكينگ گريد اسپلش: grid splash نوعي مديا مي باشد كه ساختار گريد مانند يا شبكه مانند دارد كه به آن پكينگ شبكه اي نيز مي گويند. پكينگ گريد اسپلش براي آب هاي بسيار كثيف همانند پالايشگاه ها و نيروگاه هاي بزرگ مناسب مي باشد. در اين نوع سيستم ها برج خنك كننده تركيبي از يك سازه بتن و فايبرگلاس مي باشند. پكينگ هاي گريد اسپلش در اين سيستم با ارتفاع چيدمان تا حتي 200 سانتي متر به صورت پكيج قرار مي‌گيرند.

3-پكينگ نت اسپلش: net splash نوعي مرغوب و رايج از انواع پكينگ اسپلش در كولينگ تاور مي باشد. متريال اصلي پكينگ نت اسپلش پلي پروپلين مي باشد. مقاومت بالاي پكينگ نت اسپلش در مقابل دماي بالاي آب سبب شده كه در كاربري صنعتي از كولينگ تاور كاربري زيادي پيدا نمايد. پكينگ هاي نت اسپلش ابعادي معادل با 100 در 30 در ارتفاع 30 سانتي متر مي باشد. پكينگ هاي نت اسپلش در ميان انواع پكينگ اسپلش برج خنك كننده يكي از مقاوم ترين نوع مديا محسوب شده كه خاصيت ضد رسوب خوبي نيز دارد.

4-پكينگ تيوب اسپلش: tube splash نوع ديگر از پكينگ برج خنك كننده بوده كه در انواع برج خنك كننده صنعتي و تهويه مطبوع بكار برده مي شود. اين مدل پكينگ جايگزين مناسبي براي پكينگ هاي ابارا بوده و از مقاومت خوبي در برابر رسوب گرفتگي كولينگ تاور جريان متقاطع برخوردار است.

5-پكينگ رندوم اسپلش: random splash داراي ساختاري استكاني شكل به صورت استوانه هاي كوچك در كولينگ تاور ريخته مي شود. اين مدل پكينگ در انواع برج خنك كننده جريان مخالف و متقاطع بكار برده مي شود. نام ديگر پكينگ رندوم اسپلش پال رينگ يا استكاني مي باشد كه در اسكرابرها نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-22307981

راه اندازي برج خنك كننده

۳۷ بازديد

محل نصب برج خنك كننده كجا است؟

براي نصب برج خنك كننده بايد شرايط بسيار مختلفي را در نظر گرفت تا بتوان نصب آن را موفقيت انجام داد. يكي از عمده‌ترين سوالات درباره نصب برج خنك كننده، محل آن است، كه در اين مورد مي‌توان گفت مناسب‌ترين مكان براي نصب برج خنك كننده روي پشت بام ساختمان و يا در بالاترين مكان قرارگيري دستگاه‌ها يا تاسيسات مكانيكي است. از جمله شرايطي كه هنگام نصب برج خنك كننده بايد در نظر داشت اين است كه برج خنك كننده بايد به گونه‌اي نصب شود كه امكان ورود و خروج هوا به صورت آزادانه ممكن باشد و هرگز گرماي خروجي دوباره به داخل برج وارد نشود زيرا اگر گرما به داخل برج وارد شود ميزان رطوبت در فضا زياد شده و دماي آب گرم و سرد خروجي بالا مي‌رود.

علاوه بر اين از ديگر نكاتي كه بايد هنگام نصب برج خنك كننده به آن توجه داشت اين است كه برج بايد از هر گونه منبع حرارتي و آلوده كننده‌اي مانند دودكش فصله داشته باشد و اگر قرار است چند برج را با يكديگر نصب كنيد بايد دقت داشته باشيد به گونه‌اي نصب شوند كه هواي گرم آزاد شده از يك برج نتواند به برج ديگر وارد شود در نتيجه بايد ميزان فاصله مشخصي را رعايت كرد.

نصب برج خنك كننده به چه صورت انجام مي‌شود؟

منظور از نصب برج خنك كننده اقدامات لازمي است كه براي انجام اتصالات، آماده كردن قطعات و تجهيزات لازم جهت راه اندازي برج خنك كننده و كاركد فعاليت برج خنك كننده است. نصب برج خنك كننده بايد با دقت بسيار بالا به صورت صحيح انجام گيرد در غير اين صورت هرگز نتيجه خوب از اين دستگاه نخواهيد گرفت. از اين رو به شما پيشنهاد مي‌كنيم جهت نصب برج خنك كننده از تكنسين‌هاي ماهر كمك بخواهيد تا تمام موارد فني هنگام نصب رعايت شود.

مراحل نصب برج خنك كننده 

  • براي نصب برج نياز به تهيه يك نقشه كامل از محيط و فوندانسيون برج خنك كننده است كه معمولا نصاب برج آن را فراهم مي‌كند.
  • سپس بايستي سطح تراز فوندانسيون‌ها چك شود تا در تمام پايه‌ها برابر باشد.
  • با توجه به مسير لوله كشي برج خنك كننده، تكنسين مربوطه بايستي سامپ را در مسير درست نصب كند.
  • بعد از مشخص كردن محل نصب برج، نوبت به نصب پايه‌هاي فلزي برج خنك كننده مي‌شود.
  • پس از نصب پايه‌ها، حلقه ساپورت تشت را براي جمع آوري آب روي پايه‌ها قرار مي‌دهيم.
  • حال مي‌توان ساپورت گريل و لوور را نسب كرد و سپس استك بالايي را با پيچ مهره كردن، نصب كنيد
  • در اين مرحله براي تشكيل بدنه برج، بايستي تمام قطعات بدنه را به يكديگر پيچ و مهره كنيد تا به شكل يك استوانه درآيد.
  • پس از تشكيل فرم بدنه طاقچه نگهدارنده الكترو موتور و در كنار نردبان مربوطه را نصب كنيد.
  • در ادامه موتور، مجموعه‌اي از پروانه‌ها را نيز نصب كنيد و سپس لوله مخصوص آب گرم را از چاهك به محل آب پخش كن وصل كنيد.
  • پس از اتصال آب پخش كن به لوله اصلي، لوله‌هاي PVC را به كمك پيچ و مهره و چسب مخصوص به آب پخش كن وصل كنيد و ساپورت را نيز به لوله مركزي وصل كنيد.
  • در ادامه مراحل نصب برج خنك كننده، نگهدارنده‌هاي ضربدري مخصوص سطح خنك كنندهرا روي نگهدارنده‌ها پهن كرده و پكينگ برج را مرتب چيدمان كنيد تا نصب برج خنك كننده به صورت صحيح انجام شود.
  • پس از آن نويت به فايبر گلاس كردن سامپ و سطح تشت مي‌رسد كه بهتر است قبل از بهره‌برداري احازه خشك شدن به آن دهيد.
  • حال نوبت به نصب توري محافظ موتور و پروانه مي‌رسد و پس از آن بايستي دريچه هوا را نيز نصب كنيد.
  • نكته‌اي كه مي‌تواند در حين مراحل نصب به شما كمك كند اين است كه براي محافظت بيشتر از دستگاه تمام پيچ و مهره‌ها را با برس آغشته به رزين كنيد

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-22307981

قطعات برج خنك كننده

۲۷ بازديد

قطعات برج خنك كننده

برج خنك كننده يكي از رايج ترين دستگاه هاي برودتي آب بوده كه در رديف دستگاه هايي همچون چيلر قرار مي گيرد. برج خنك كننده يا در اصطلاح كولينگ تاور داراي بخش هاي مختلفي مي باشد كه وابسته به نوع مدل آن ممكن است مدل هر يك از قطعات نيز متفاوت باشد.  قطعات برج خنك كننده اكثراً در دو بخش اصلي سيستم توزيع آب و قسمت هوادهي قرار مي گيرند و وظيفه اصلي آنها ايجاد تماس هرچه بيشتر بين آب و هوا مي باشد. رايج ترين اجزا و قطعات برج خنك كننده عبارتند از نازل ، آب پخش كن ، قطره گير ، پكينگ و فن يا پروانه كه در تمامي انواع كولينگ تاور نيز كاربرد دارند. قطعات برج خنك كننده در هر دوره سرويس نياز به شستشو و تعويض دارند. عدم سرويس دوره اي قطعات برج خنك كننده سبب آسيب رساني به بخشهاي ديگر و كاهش راندمان خنك كاري دستگاه خواهد شد.

قطعات كولينگ تاور همانند اجزاي يك سيستم پيوسته هر كدام وظيفه منحصر به فردي را برعهده دارند. قطعات بخش پاشش آب وظيفه تقسيم و توزيع جريان آب داغ و قطعات بخش هوادهي وظيفه انتقال و جابجايي هواي خنك را برعهده دارند. تداخل در عملكرد هر يك از اجزا و قطعات در برج خنك كننده سبب مختل شدن عملكرد كلي كولينگ تاور مي شود. تداوم كاركرد درست قطعات داخلي برج خنك كننده فقط با بازرسي و سرويس دوره اي دستگاه امكان پذير مي باشد. سرويس و بازرسي كلي دستگاه توسط كارشناس فني ممكن است قبل از خرابي كلي قطعه از صرف هزينه هاي گزاف تعويض قطعه جلوگيري كند. يكي از معتبرترين شركتهاي وابسته به  شركت دمامهر مي باشد. اين شركت كليه خدمات مربوط به سرويس و نگهداري دوره اي برج خنك كننده را توسط كادر فني مجرب صورت مي پذيرد.

توضيحات بيشتر در خصوص قطعات كولينگ تاور

قطعات جانبي يك تجهيز صنعتي (همانند برج خنك‌كاري) وابسته به نوعيت و نحوه عملكرد يك دستگاه متفاوت مي‌باشد. به عنوان مثال قسمت ريزش و توزيع آب در يك برج خنك‌كننده مكعبي با بخش گردش آب در يك كولينگ‌تاور مخروطي كاملاً متفاوت مي‌باشد و در نتيجه اجزاي داخلي اين مدل از برج‌هاي مكعبي و مدور نيز با يكديگر متفاوت مي‌باشد.

سيستم توزيع آب در خنك‌كننده مكعبي از نوع نازل برج خنك كننده و فشارپايين مي‌باشد، حال آنكه بخش ريزش و چرخش آب در يك برج خنك‌كن مدور از نوع چرخشي (آب پخش كن برج خنك كننده) و از متريال فلزي طراحي مي‌شود.

نتيجه: اولين گام در تعويض قطعات جانبي تشخيص ظرفيت و نوع برج خنك كاري مي‌باشد.

انواع قطعات جانبي برج خنك كننده

  1. پكينگ يا سطوح خنك‌كننده
  2. قطره گير برج خنك كننده
  3. فن برج خنك كننده
  4. افشانك يا نازل برج خنك كننده
  5. آب پخش كن برج خنك كننده
  6. قطعات بدنه فايبرگلاس
  7. سيستم كاهش دور برج خنك كننده 

 

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-22307981

فن برج خنك كننده

۳۷ بازديد

فنها براي ايجاد جريان هوا درون برج به كار ميروند فن برج خنك كننده بكار رفته بايد علاوه بر ايجاد دبي حجمي مناسب هوا بر افت فشار تابشي از عبور هوا از قسمتهاي مختلف برج نيز غلبه بكند اين فنهاي بسته به نوع برج ممكن است داراي فوندانسيون ، كوپلينگ و محل نصب موتور پيچيده اي باشند.

مثلاً در برجهاي از نوع مكشي معمولاً كوپلينگ يچيده اي نياز است در صورتيكه قدرت مورد نياز فن به علت وجود اختلاف دانسيته هواي گرم و سردكمتر خواهد بود اما درفنهاي دمنده عكس اين مطلب صدق مي كنند.

 در برجهاي خنك كن معمولاً يك قسمت دودكشي  (Stack)براي فن تعبيه مي شود تا بخشي را براي بازيافت فشار خروجي فن تا فشار محيط (فشار اتمسفر) ايجاد بكند . در غيراين صورت افت فشار شديدي در خروجي فن ايجاد مي شود كه علاوه بر بالا بردن توان مصرفي فن ممكن است موجب ايجاد جريانهاي چرخشي شديدي در خـروجي فن شـود كه از قسمتـهاي اطـراف فـن يا بـرج به درون برج برگردانده شوند .

مدل فن برج خنك كننده

موتور مختلفي براي فن ها درهر سايز اتاق مخصوص يك فن با قدرت مشخص ارائه مي‌دهند. ليو رابطه ما بين اسب بخار و ميزان هوادهي را نشان مي‌دهد. براي نگهداشتن دماي مينييم آب ورودي كندانسور و براي تنظيم اين امر يك فن با دوحالت off/onاختصاص داده شده است.

در اين مبحث دماي تنظيمي كه در مورد استفاده قرار گرفته F 70 درنظر گرفته شده كه اين بدان معناست كه حركت فن به طور متناسب و پيوسته است تا وقتي كه در درجه حرارت آب خروجي برج از f70 تجاوز نكند. وقتي كه درجه حرارت آب مساوي با 70F شد فن ها شروع به روشن و خاموش شدن مي كنند تا درجه حرارت را ثابت نگه دارند.نسب تعداددفعاتي كه فن ها مورد استفاده قرار مي گيرند را وظيفه فن (fan duty) مي نامند.

علاوه بر اين فرض مي شود كه انتقال حرارت از برج با فن هاي خاموش 10 درصد انتقال حرارت بدست آمده با تمام فت هاي روشن مي‌باشد. قدرت فن با جمع كردن hp آن با وظيفه فن (fan duty) بدست مي آيد.

انواع فن برج خنك كننده

فن محوري(axial fan) 

دليل اصلي و مهم نامگذاري پروانه آكسيال يا محوري كولينگ تاور چرخش پره‌هاي فن برج خنك كننده حول يك محور ثابت مي‌باشد. راندمان سيستم هاي هوادهي اكسيال قالباً بالاتر از 80 درصد مي‌باشد. سيستم هوارساني محوري برج خنك كننده به فن‌هايي گفته مي‌شود كه جريان خروجي هوا در راستاي محور گردش مي‌باشد. فن محوري عموماً براي كاربري‌هاي تك جهته همانند ورود و خروج هوا از يك محيط و هوادهي‌هاي بالا در نقاط مختلف كاربرد دارند. چرخش پره‌هاي اكسيال سبب ايجاد فشار نسبي در اطراف تيغه پروانه شده و در نتيجه سبب جابجايي هوا مي‌شود. فن محوري عموماً به دليل فشار استاتيك پايين در محيط هايي با آلوگي بالا كاربرد ندارد و همچنين اين مدل در سيستم‌هاي هوادهي با مسير يا كانال‌هاي طولاني به هيچ وجه توصيه نمي‌شود.

فن سانتريفوژ(centrifuge fan)

سيستم هاي سانتريفوژ يا حلزوني در گذشته و در كولينگ تاورهاي گالوانيزه كاربرد داشت. كاربرد نوع پره بكوارد يا فوروارد در اين مدل پروانه متناسب با نوع دمنده يا مكنده بودن سيستم مي‌باشد. مصرف انرژي زياد، لرزش زياد، راندمان پايين و خرابي زياد از مهمترين دلايل منسوخ شدن سيستم هوادهي گريز از مركز مي‌باشد.

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-22307981

كولينگ تاور صنعتي

۴۳ بازديد

چرايي نياز به برج خنك كننده

در فرآيند هاي بزرگ صنعتي كه در حال انجام است يكي از مهمترين مسائل كه بايد در طراحي مهندسي به آن دقت كافي شود مساله توليد گرماي بيش از حد دستگاه ها يافتن راه حلي براي دفع اين گرما است دستگاه هاي بزرگ تهويه مطبوع، نيروگاه ها، پالايشگاه هاي بزرگ و اكثر واحد هاي صنعتي كه در ديگر حوزه ها مشغول به فعاليت هستند و نياز به دستگاهي دارند تا بتواند از گرم شدن بيش از حد آبي كه در ساير دستگاه ها جهت خنك سازي استفاده مي شود. جلوگيري به عمل آورده و از طرفي باعث خنك شدن آب شود. اينجاست كه نام برج خنك كننده به ميان مي آيد و ميزان اهميت آن نيز مشخص مي گردد. مي توان گفت در يك واحد صنعتي اگر خبري از اين دستگاه نباشد عملا نمي توان مدت زيادي آن واحد را سر پا نگه داشت و با شروع به كار دستگاه ها و گرم شدن بيش از حد آب خنك كننده عملكرد دستگاه ها دچار اختلال شده و خط توليدي اصطلاحا مي خوابد

كار اصلي برج خنك كننده

 در واقع كار اصلي برج خنك كننده اين است كه سعي كنيد تا حرارت اضافي را از دستگاه ها گرفته و آن را به محيط اطراف منتقل نمايد و هر چقدر بتواند اين كار را با دقت عمل بالاتري انجام دهد قطعا از كيفيت بالاتري برخوردار بوده و مسلما ازهزينه طراحي بالاتري هم برخوردار است و قيمت كولينگ تاور بر حسب حجم و تن محاسبه ميشود. دستگاه خنك كننده «cooling tower»  جزحياتي و لاينفك هر واحد صنعتي به شمارمي رود و اگر زماني تولد وظيفه خود را به خوبي اجرا نمايد. بايد منتظر عواقب بعدي آن نيز باشيم و كمترين ضرر آن آسيب ديدن دستگاه ها و اختلال در خط توليد آن واحد صنعتي مي باشد همچنين در سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي از برج خنك كننده به عنوان يك خنك كن و دفع حرارت هاي پيش از حد استاندارد استفاده مي كنند در واقع وجود اين دستگاه در سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي به چيلرها كمك خواهد كرد تا حرارت نامطلوب خود رادفع نمايند اما مساله اي كه بايد به آن دقت كنيم اين است كه به مرور زمان ممكن است مشكلاتي نيز براي خود دستگاه خنك كننده نيز بوجود آيد كه از جمله اين مشكلات مي توان به موارد زير اشاره كرد. از بين رفتن و به اصطلاح خوردگي قطعات داخلي دستگاه خنك كننده به ايجاد باكتري ها و جلبك ها در درون دستگاه و هر جا كه آب باشد، در نهايت ايجاد رسوبات درون دستگاه يكي ديگر از مشكلاتي است كه در دراز مدت بايد منتظرآن باشيم.

انواع برج خنك كننده از نظر سيستم كار وجود دارد:

1-      با جريان مخالف: آب از بالا به پايين و هوا از پايين به بالا

2-      با جريان مقاطع: آب از بالا به پايين و هوار هلو به داخل

شرايط نرمال: درجه حرارت مرطوب هوا ۲۱ درجه سانتيگراد،آب  ورودي ۳۵ درجه سانتيگراد، آب خروجي ۲۹ درجه سانتيگراد، دراين شرايط براي انتخاب اين دستگاه بايستي فاكتور هاي زير را در نظر گرفت.

1-      دماي مرطوب هواي خارج

2-      دماي آب ورودي

3-      دماي آب خروجي

4-      نقصان دماي آب (معمولا ۱۰ درجه فارنهايت)

5-      دبي آب جرياني

براي كسب اطلاعات بيشترميتوانيد باكارشناسان فني شركت دمامهر باشماره زيرتماس حاصل فرماييد.

021-22307981