آرشیو بهمن ماه 1399

شركت دما مهر

عيب يابي برج خنك كننده

۱۹ بازديد

تعميرات برج خنك كننده شامل اقداماتي است كه كاربر مخصوص خود را دارد و به برج خنك كننده آشنايي كامل دارد، كه در موارد لزوم ميتواند مشكل را بررسي و نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهد.با بررسي هاي روزانه، هفتگي و سالانه از بخش هاي مختلف دستگاه ضمن اقدامات پيشگيرانه ، ميتوان مشكلات احتمالي ايجاد شده دربرج هاي خنك كننده را در مرحله ابتدايي تشخيص داد و قبل از تخريب گشترده دستگاه نسبت به رفع آن اقدام نمود. بعد از بررسي كامل دستگاه و طي پروسه عيب يابي كولينگ تاور مي توان دليل مشكل را تشخيص و نسبت به تعميرات برج خنك كننده اقدام نمود.

مواردي كه در عيب يابي برج خنك كننده به آن برميخوريد:

دلايل افزايش دماي آب در برج خنك كننده : 

– نا منظم بودن جريان هوا كه بايد وضعيت تهويه هوا چك و اصلاح گردد.

– گرفتگي آب پخش كن ها به وسيله رسوبات موجود و گرد و غبار كه موجب مي شود، آب پخش كن به درستي كار نكرده و نتواند آب را به طور منظم پاشش كند. پس بايد گرفتگي را بر طرف كرد.

– جريان آب كولينگ تاور ممكن است كافي نباشد و يا برعكس زياد باشد كه بايد جريان آب روي ميزان تعيين شده براي برج تنظيم كرد.

– مناسب نبودن جريان هواي برج كه به وسيله تنظيم زاويه پره‌هاي فن ميتوان آن را به حالت عادي در آورد.

– مسدود شدن پكينگ برج خنك كننده يا همان پر كننده‌ها كه بايد قسمت‌هايي كه گرفته شده را تميز يا تعويض نمود.

– ممكن است هواي خروجي از كولينگ تاور مجدداً به داخل برج باز گردد كه براي رفع اين مشكل وضعيت تهويه هوا و يا نصب صفحات انعكاسي بايد چك و اصلاح شود

لرزش يا صداي بيش از حد كولينگ تاور:

– درست مونتاژ نشدن پره‌هاي فن كه بايد زاويه پره ها را تنظيم نمود.

– ممكن است فن به درستي در جاي خود قرار نگرفته باشد و نوك پره‌ها با بدنه برج برخورد داشته باشد كه بايد تنظيم و يا مجدداً نصب شود.

– شل شدن پيچ‌هاي فن و فن گارد، الكتروموتور، شفت اصلي و محافظ آن و سيستم كاهش سرعت كه بايد محكم و يا تعويض شوند.

شل شدن پيچ موجب پارگي تسمه ها شده و نياز به تعويض پيدا مي‌كند.

-امكان دارد روغن سيستم كاهنده دور كاهش يافته باشد پس بايد روغن را تا حد معين شده پر كنيد.

پاشيدن آب به بيرون از برج

چك كنيد كه تمام دريچه هاي هوا و قطره گير ها در جاي خود قرار گرفته باشند

-اگر حجم آب در جريان برج بالا بود جريان آب را به وسيله شير تنظيم كنيد.

-لوله هاي آب پخش كن ممكن است به درستي كار نكنند پس بايد زاويه لوله هاي آن را در هد آب پخش كن تنظيم نمود.

-پكينگ هاي برج خنك كننده ممكن است به دليل رسوب دچار گرفتگي شده باشند.

- معيوب بودن قطره گيرهاي برج خنك كننده و نياز به تعوض آن.

 

كاهش حجم آب در برج خنك كننده:

– ممكن است پمپي كه براي جريان آب در نظر گرفته شده به درستي انتخاب نشده باشد كه آن را بايد با پمپي كه مناسب با جريان آب است تعويض كرد.

– اگر شير شناور در تشتك تنظيم نباشد، آب در تشتك برج كاهش مي‌يابد.

– چك كردن سوراخ هاي آب پخش كن كه ممكن است به وسيله رسوبات دچار گرفتگي شده باشد.

– شبكه صافي آب ممكن است مسدود شده باشد و نياز به تميز كردن دارد.

 

لوله كشي برج خنك كننده

۲۰ بازديد

لوله كشي برج خنك كننده به معني ايجاد و ساخت مسير انتقال آب ميان سيستم و دستگاه برج خنك كننده است.جهت خنك ككردن آب بايد بتوانيم آن را به برج خنك كننده منتقل و پس از خنك شدن مجددا به سيستم برگردانيم. اين انتقال به وسيله قدرت پمپ و در مسير لوله كشي رفت و برگشت ميان سيستم و برج خنك كننده انجام ميشود. لوله كشي برج خنك كن داراي اصول و قواعد مي باشد كه عدم رعايت آن موجب انتقال هاي ناگواري خواهد شد كه در مطلب پيش رو به برخي نكات مهم و اجرا مي پردازد.

لوله كش آب جبراني

آب جبراني،آب قابل حمل آز آب شهر يا چاه است كه به جريان آب كندانسور اضافه مي شود. تاكسري آب برج ناشي از تبخير ، رانش باد،پاشش و تخليه عمدي را جبراني كند.وجود شير دستي جداسازي براي لوله آب ورودي براي سرويس و نگه داري برج ضروري است.لوله PVC يا مسي براي لوله كشي آب جبراني مناسب است و بايد با عايق حرارتي فايبرگلاس و بخاربند با حداقل 1IN (2.5cm) ضخامت پوشانده شود

شير كنترل آب ورودي برج (شير شناور مكانيكي يا الكترونيكي) براي جبران كسري آب تشتك تحتاني برج ضروري است.لوله آب ورودي برج را با عايق حرارتي بپوشانيد تا از يخ زدگي آن رد فصل زمستان جلوگيري شود.

چهار سيستم لوله كشي مجزا براي هر برج خنك كننده مورد نياز است

لوله كشي آب كندانسور

لوله كشي آب جبراني

لوله كشي سرريز و لوله تخليه

لوله كشيبرج ها ياسلول هاي چندتايي

لوله كشي آب كندانسور

لوله كشي برگشت آب كندانسور(CDWR) آب گرم كندانسور را به برج تحويل مي دهد اما لوله كشي رفت آب كندانسور(CDWS)  را به كندانسور مي رساند. يك شير دستي قطع و وصلي بايد براي لوله هاي رفت و برگشت برج تامين شود تا تعميرات برج را تسهيل كند. لوله هاي كندانسور را باعايق حرارتي بپوشانيد تا در فصل زمستان يخ نزنند.

لوله كشي برگشت آب كندانسور(CDWR) بين برج و كندانسور بايد عايق حرارتي فايبرگلاس با حداقل ضخامت يك اينچ پوشانده شود تا جذب گرما توسط آب برج كاهش يابد و به چيلر منتقل نشود. گاهي اثر گردابي در لوله رفت آب كندانسور به تشك تحتاني برج بوجود مي آيد; به ويژه اگر از يك لوله تخليه عمودي استفاده شود. اثر گردابي باعث به دام افتادن هوا در آب برج و هوا گرفتن پمپ كندانسور و در نهايت خسارت مكانيكي مي شود. بيشتر سازندگان برج يك حوضچه تخليه جانبي و دائمي را پيشنهاد مي كنند كه به تشتك تحتاني برج اضافه مي شود تا به دام افتادن هوا به حداقل برسد.

لوله كشي آب جبراني

آب ورودي يا جبران كننده كسري آب برج، همان آب شهر است كه مي تواند كسري آب برج ناشي از تبخير، رانش باد، پاشش و تخليه عمدي را جبران كند.

تعبيه يك شير دستي جدا كننده براي لوله آب ورودي براي سرويس و نگهداري برج ضروري است. لوله PVC  يا مسي براي لوله آب ورودي مناسب است و بايد با عايق حرارتي فايبرگلاس و بخاربند پوشانده شود. شير كنترل آب ورودي برج (شير شناور مكانيكي يا الكتريكي) براي جبران كسري آب تشتك تحتاني برج ضروري است. لوله آب ورودي برج را با عايق حراراتي بپوشانيد تا از يخ زدگي آن در فصل زمستان جلوگيري شود. تلفات آب برج خنك كننده سيستم تهويه مطبوع، از تبخير، رانش باد و پاشش بوجود مي آيد كه بايد دقيقاً مقدار آن ها مشخص شود تا بتوان لوله آب ورودي مناسب را انتخاب كرد

لوله كشي سرريز و لوله تخليه

ضرورت دارد هر برج خنك كننده مجهز به لوله سرريز و لوله تخليه برج متصل به لوله فاضلاب باشد. نبايد آب برج با تصفيه شيميايي در لوله فاضلاب به آب هاي سطحي يا زه كشي تخليه شود. لوله سرريز كمي بالاتر از سطح آب عملياتي تشتك تحتاني برج قرار دارد. اگر شناور درست عمل نكند و آب زيادي وارد تشتك تحتاني برج شود، اين آب اضافي از طريق لوله سرريز وارد لوله فاضلاب مي شود. لوله تخليه كف تشتك تحتاني برج مجهز به يك شير تخليه است تا باز كردن ان در زمان سرويس هاي فصلي بتوان آب برج را خالي كرد.

لوله كشي كولينگ تاور ياسلول هاي چندتايي

وقتي دو يا چند سلول با هم لوله كشي مي شوند تا بعنوان يك برج عمل كنند، هر سلول بايد لوله كشي شود. با اين حال، اين لوله كشي نياز به تغييرات يا حدف و اضافاتي دارد.

انتخاب پمپ و مكان نصب و لوله كشي

براي شبكه هاي آب كندانسور تهويه مطبوع پمپ هاي سانتريفيوز رايج ترين نوع پمپ هاي كندانسور هستند ولياز پمپ هاي خطي مكش جلو،دو نيمه ايافقي و دو نيمه اي عمودي نيز مي توان استفاده كرد.با اين وجود ،گاهي براي كاربردهاي خاص،پمپ هاي توربيني عمودي مناسب ترند.زيرا دو يا چند پروانه هاي مرحله ايدر امتداد محوري مشترك دارند،به طوري كه دهش هر مرحله به عنوان ورودي يا مكش مرحله بعد محسوب ميشود.محور هاي موتور  و پمپ به طور عمودي قرار مي گيرند. اين پمپ با يك لوله دهش طراحي مي شود.و مكش آن به يك مخزن يا حوضچه آب ( مانند تشتك برج خنك كننده ) متصل مي شود.

تعميرات برج خنك كننده

۲۴ بازديد

تعميرات برج خنك كننده شامل مجموعه اقداماتي جهت بازسازي،بروز رساني و بهسازي برج خنك كننده است،اقداماتي از جمله :تعويض قطعات مصرفي شامل پكينگ ،تسمه،نازل،آب پخش كن،بازسازي بدنه و رفع نشتي كولينگ تاور،تعويض قطعات معيوب از جمله پروانه يا الكتروموتور و يا ارتقا عملكرد دستگاه شامل كاهش مصرف آب يا كاهش مصرف انرژي تعمير كولينگ تاور مي تواند شامل تعويض قطعه اي كوچك و گاه تعويض و يا تعمير مجموعه اي گسترده اي از قطعات برج خنك كننده باشد.برج خنك كننده ازچمله دستگاه هايي است كه به دليل در معرض رطوبت قرار داشتن به سرعت دچار خوردگي و فرسودگي مي شود بنابراين نياز است تا تعميرات كولينگ تاور و به صورت دوره اي طبق زمان بندي مشخص انجام شود.

تعميرات و نگهداري و بازديد هاي دوره اي از جمله مواردي است كه مي تواند در افزايش عمر و راندمان مناسب يك تجهيز صنعتي نقش عمده اي بازي كند. برج خنك كننده يا كولينگ تاور به عنوان تجهيزي كه علاوه بر استهلاك قطعات، در معرض آسيب هايي مانند رسوب آب، خوردگي، زنگ زدن قطعات و تشكيل جلبك در آب قرار مي گيرد نياز به مراقبت ويژه اي دارد. علاوه بر اين به نياز است تا دستور العمل هاي نگهداري و سرويس دوره اي براي برج خنك كننده و كولينگ تاور تهيه گردد.
 در اين بخش قصد داريم سرويس ها و بازرسي هاي مورد نياز هر بخش برج خنك كننده را به صورت مجزا بررسي كنيم. اما پيش از اين به ارائه توضيحاتي در خصوص موارد كلي كه پيش از بازرسي اجزا كولينگ تاور بايد مورد توجه قرار گيرد، مي پردازيم.
عملكرد دمايي برج خنك كننده
يكي از مهمترين موارد كلي در بررسي كارايي كولينگ تاور و صحت عملكرد قطعات آن، عملكرد دمايي برج خنك كن است. به عنوان مثال اگر در هنگام طراحي برج خنك كننده، دماي ورودي آن 37 درجه سانتيگراد و دماي خروجي آب از برج خنك كن 32 درجه در نظر گرفته شده باشد، در زمان بازرسي و سرويس بايد ابتدا مطمئن شد كه سيستم كولينگ، در مرحله اول آب را در دماي مورد نظر دريافت كرده و سپس آب را به دماي مورد نظر در شرايط طراحي برساند.
بررسي دماي ورودي به برج خنك كننده : در اين شرايط اگر دماي آب ورودي به Cooling tower بالاتر از دماي طراحي باشد، به عنوان مثال در شرايطي كه پيشتر ذكر شد، آب با دماي 39 درجه سانتيگراد به برج خنك كننده برسد، پيش از هر اقدامي لازم است شرايط تجهيزات و مدار پيش از برج خنك كننده مورد بررسي قرار گيرد و اگر ايرادي در آن وجود دارد بر طرف گردد تا برج خنك كننده دماي مورد نظر در شرايط طراحي را دريافت نمايد، زيرا در غير اين صورت برج خنك كننده ممكن است نتواند دماي آب را به دماي مورد نظر در شرايط طراحي برساند و كل خط توليد دچار مشكل گردد.

در شرايطي كه دماي ورودي برج خنك كننده بسيار كمتر از دماي طراحي باشد، در اين حالت اگرچه شرايط بهتري براي رساندن دماي آب به دماي خروجي سيستم Cooling tower مهيا است، اما برج خنك كننده با حداكثر ظرفيت خود كار نمي كند.
بررسي دبي و ميزان آب در گردش برج خنك كن :  همانند شرايط دمايي برج خنك كن، دبي و ميزان آب در گردش كولينگ تاور نيز بايد در محدوده طراحي باشد. به عنوان مثال اگر ميزان آب در گردش برج خنك كننده اي در زمان طراحي برابر 200 متر مكعب در ساعت بوده و در زمان بهره برداري، دبي كولينگ تاور به 300 متر مكعب در ساعت افزايش پيدا كند، اين امر موجب كاهش دماي رنج (اختلاف دماي ورودي و خروجي كولينگ تاور) شده و موجب مي شود دماي خروجي مورد نظر به دست نيايد.

 

قطره گير برج خنك كننده

۲۱ بازديد

قطره گير برج خنك كننده

قطره گير كولينگ تاور يا ديريفت اليمنالتور (DRIFT Eliminator) در اصطلاح به بخشي از اين سيستم گفته مي شود كه وظيفه جلوگيري از دريفت (Drift) يا پرتاب قطرات آب به بيرون سيستم را به عهده دارد. همانطور كه مي دانيد آب جبراني (MAKE UP) برجهاي خنك كننده از سه بخش اصلي تشكيل مي شود. اولين بخش مربوط به تبخير ناشي از تماس بين آب و هوا و تبادل گرمايي بين اين دو سيال مي باشد.دومين بخش آب جبراني مربوط به تخليه آب با سختي بالا در تشتك كولينگ تاور يا بلودان و يا اصطلاحا زيرآب مي باشد. بخش سوم تشكيل دهنده آب جبراني مربوط به پرتاب قطرات ريز و سبكي از آب مي باشد كه به دليل مكش فن همراه با جريان هواي خروجي به سمت بالا پرتاب مي شوند. اين قطرات ريز آب به مرور زمان برروي تجهيزات فلزي موتور و فن رسوب كرده و اين قطعات را دچار خوردگي و پوسيدگي مي كنند.

قطره گير تيغه اي مدل TAP160 

اين نوع قطره گير يكي از پر مصرف ترين انواع قطره گير در برجهاي خنك كننده مي باشد. ارتفاع اين قطره گير 160 ميليمتر بوده و طول آن بسته به نياز متغيير مي باشد. بهترين فاصله بين ساپورتهاي آن 600 ميليمتر و به عرض 50 ميليمتر پيشنهاد مي شود. ضخامت هر تيغه در حدود 1.6 ميليمتر مي باشد كه باعث افزايش دوام آن خواهد بود. اين نوع قطره گيرها قطره گيري تا 0.002 درصد آب در چرخش را انجام مي دهد و از جنسهاي مختلفي نظير pp-pe-pvc-pvdf-abs- ps و … توليد مي شود. تيغه ها به كمك فاصله اندازه ها (spacer) از يكديگر جدا ميشوند. فاصله اندازه ها در اين نوع قطره گير معمولا 33يا 38 ميليمتري مي باشند .

از جمله مزاياي اين نوع قطره گيرهاي برج خنك كننده افت فشار پايين در مسير عبور هوا مي باشد. مسير ناوداني شكل سه خم اين نوع قطره گير مانع از پاشش قطرات آب به بيرون از دستگاه مي شود و ضمنا باعث كندانس بخشي از رطوبت موجود در هوا به داخل برج نيز خواهد بود.

قطره گير فيلم مدل TEP130

اين قطره گير داراي ظرفيت قطره گيري 0.002 درصد آب در چرخش برج را دارا مي باشد. اين قطره گير از فرم دادن ورقه هاي پليمري با ضخامت پايين (حداكثر 700 ميكرون) توليد مي شود و امكان توليد آن از جنسهاي مختلف پليمري نظير PP- PE- ABS- PVC و… وجود دارد. فاصله بين ساپورتهاي آن حد اكثر 600 ميليمتر و حداقل به پهناي 50 ميليمتر پيشنهاد مي شود. اين نوع قره گيرها قابليت حذف قطرات دريفت شده آب را داشته و در بسياري از انواع برجهاي خنك كننده اعم از جريان مخالف يا جريان متقاطع نيز قابل استفاده مي باشد.

روش عملكرد به اين صورت است كه قطرات آب همراه با جريان هوا پس از ورود به اين قطره گير از سه مسير گلويي شكل عبور كرده و در نتيجه در اثر برخورد با مانع مجددا به داخل برج برگشت داده مي شوند.ضمنا بخشي از رطوبت نيز در برخورد با قطره گير كولينگ تاور و مسير گلويي شكل آن نيز كندانس شده و به چرخه بر مش گردند.

قطره گير فيلم مدل DV150

اين نوع قطره گير داراي قطره گيري بسيار مناسب و افت فشار بسيار پايين مي باشد و امكان توليد آن را در ابعاد مختلف و از جنسهاي مختلف پليمري نظير PP- PE- ABS- PVC و… وجود دارد. روش كار مشابه ساير قطره گير ها و با ايجاد يك گلويي سه خم در مسير جريان هوا و قطرات آب توام با آن مي باشد كه وجود سطوح داراي اعوجاج در اين مسير راندمان قطره گيري را بالا برده و در نتيجه امكان افزايش فاصله صفحات و ايجاد افت فشار پايين را بوجود مي آورد.

نازل برج خنك كننده

۲۴ بازديد

نازل برج خنك كننده يكي از اجزاي اصلي در كولينگ تاور مي باشد اين نازل ها از جنس pp ساخته مي شود و نسبت به طيف وسيعي از مواد شيميايي مقاوم هستند .سطح صاف آنها مانع از مسدود شدن و پوسته شدن مي شود.

افشانك برج خنك كننده قطعه اي است كه آب گرم ورودي به كولينگ تاور را به روي پكينگ ها اسپري مي نمايد عمل توزيع آب بايد به صورت الگوي يكنواخت و بدون ايجاد فضاي خالي انجام شود در حقيقت هنگام استفاده از نازل ها بايد مطمئن شويم كه آب گرم  روي تمام سط.ح پكينگ پاشيده مي شود و تمام سطوح را خيس مي كند در صورتي كه فضاي خالي وجود داشته باشد هوا از ناحيه عبور خواهد كرد و كولينگ تاور به درستي كار نخواهد كرد.نازل ها در انواع و سايز ها مختلف ساخته مي شوند كه در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

انواع نازل برج خنك كننده

افشانك كولينك تاور از نظر مقدار آبي كه مي باشد به 3 دسته تقسيم ميشود كه هريكرا به طور مفصل در زير توضيح اده ايم

نازل مهپاش

افشانك مهپاش آب را در شعاع كم مي پاشد و آن را به صورت پودري توزيع مي كند. اين نوع افشانك آب ورودي به برج خنك كننده را به صورت مه وارد هوا مي كند . وظيفه نازل مه پاش اين است كه رطوبت نسبي موجود در هوا را افزايش  دهد از نازل در برج هاي خنك كننده ،كندانسور هاي تبخيري و انواع مختلف ايرواشر استفاده مي شود.

نازل قطره پاش

افشانك قطره پاش در صدي مشخصي از جريان آب را به صورت قطره هاي ريز برروي سطوح كولينگ تاور مي باشدو داراي شعاع بين 20 تا 60 سانتيمتر است. اين نوع افشانك خود نيز داراي انواع مختلفي است كه عبارتند از:حلزوني ،خورشيدي، چپقي و فانوسي

نازل اسپري كننده

افشانك اسپري كننده درصدي بالايي از جريان آب را به صورت اسپري توزيع ميكند و داراي شعاعي بين 60 تا 120 سانتيمتر است . اين نوع نازل راندمان بالايي دارد و از 2 مدل ديگر بيشتراستفاده مي شود.اين نوع خود داراي انواع مختلفي مي باشد كه مي توان به مرغ پاش ،2H و بالتيممور اشاره كرد.

نازل برج خنك كننده از نظر نوع پاشش آب به 2 دسته نازل مربع پاش و نازل و دايره پاش تقسيم مي شود. همچنين از نظر فشار به 2 دسته كم فشار و تحت فشار تقسيم شده و از نظر نوع عملكرد داراي 2 نوع مي باشد كه عبارت است از نازل پاشش آب ثابت و نازل پاشش چرخشي يا مدور.

 

ويژگي ها و خصوصيات نازل برج خنك كننده 

شيپوره كولينگ تاور داراي ويژگي ها و خصوصيات زيادي است كه همين ويژگي ها باعث شده اند از آن در برج ها و كولينگ تاورها به منظور اسپري كردن و پاشيدن آب استفاده شود. به دليل خصوصيات منحصر به فرد اين قطعه و اينكه در تمام صفحات مسي، استيل و گالوانيزه قابل استفاده مي باشد، به شدت پيشنهاد مي شود و كاربردي است.

اين ويژگي ها و خصوصيات عبارتند از:

– مقرون به صرفه است و قيمت مناسبي دارد.

– از پلي پروپيلن ((P.P كه نوعي الياف سبك است، ساخته مي شود.

– در برابر خوردگي، شكستگي، زنگ زدگي، ساييدگي و مواد شيميايي مقاوم است.

– به راحتي و به آساني نصب مي شود.

– راندمان بالايي دارد و داراي عملكردي كارآمد مي باشد.

– مصرف انرژي پاييني دارد.

– با هر نوع عملياتي سازگار است.

– مسدود و پوسته پوسته نمي شود و خيلي كم دچار گرفتگي و رسوب مي شود.

– نرخ جريان آن تا ۱۶ متر مكعب بر ساعت مي باشد.

– در دماهاي بالاتر از ۸۰ درجه سانتيگراد نيز كاربرد دارد.

– مي تواند خودش را تميز كند.

كولينگ تاورچيست

۲۲ بازديد

برج خنك كننده چيست؟

يك كولينگ تاور براي از بين بردن گرما از يك ساختمان يا تأسيسات با پاشش آب به پايين از برج براي تبادل گرما در داخل ساختمان طراحي شده است. هوا از كناره هاي برج وارد مي شود و از ميان آب در حال سقوط عبور مي كند. با عبور هوا از آب ، تبادل گرما انجام مي شود و مقداري از آب تبخير مي شود. اين گرما و آب تبخير شده به صورت غبار ريز ابر مانند از بالاي برج خارج مي شود. آب خنك شده در پايين برج جمع شده و براي استفاده مجدد به داخل نيروگاه يا ساختمان پمپ مي شود. برج هاي خنك كننده تهويه مطبوع در مقياس وسيعي را فراهم مي كنند كه در آن زمين و (يا) آب گران هستند ، يا مقررات بازگشت آب هاي خنك كننده يك بار را منع مي كنند.

برج خنك كننده براي چه مواردي استفاده مي شود؟

برج هاي خنك كننده در درجه اول براي گرمايش ، تهويه و تهويه مطبوع (HVAC) و مصارف صنعتي استفاده مي شوند. برج هاي خنك كننده عملكردي مقرون به صرفه و كم مصرف را براي سيستم هاي نياز به خنك كننده فراهم مي كنند. بيش از 1500 تاسيسات صنعتي براي خنك سازي گياهان خود از مقدار زيادي آب استفاده مي كنند  . سيستم هاي HVAC معمولاً در ساختمانهاي بزرگ اداري ، مدارس و بيمارستانها مورد استفاده قرار مي گيرند. برج هاي خنك كننده صنعتي بزرگتر از سيستم هاي HVAC هستند و براي حذف گرماي جذب شده در سيستم هاي آب خنك كننده در گردش مورد استفاده در نيروگاه ها ، پالايشگاه هاي نفت ، نيروگاه هاي پتروشيمي ، كارخانه هاي فرآوري گاز طبيعي ، كارخانه هاي فرآوري مواد غذايي و ساير تأسيسات صنعتي استفاده مي شوند.

برج هاي خنك كننده با ساخت:

نوع بسته بندي: كولينگ تاور نوع بسته بندي از قبل ساخته شده اند. پوسته معمولاً از مواد ضد خوردگي ، مقاوم در برابر حرارت و با دوام مانند پلي استر تقويت شده با فايبرگلاس ساخته شده است. از آنجا كه آنها از قبل مونتاژ مي شوند ، مي توان آنها را به راحتي به يك مركز انتخاب منتقل كرد. از آنجا كه جمع و جور هستند ، در مراكز با نياز به دفع حرارت كم مانند بيمارستان ها ، مراكز خريد و ساختمان هاي اداري ترجيح داده مي شوند.

نوع نعوظ درستي: اين واحدهاي بزرگي هستند كه بطور كلي در نيروگاهها ، تاسيسات عظيم توليدي مانند كارخانه هاي فرآوري فولاد يا پالايشگاه هاي نفت استفاده مي شوند. آنها در مقايسه با نوع بسته بندي سازه هاي بزرگي هستند. مي توان آنها را با توجه به مشخصات سفارشي توليد كرد.